A Firg hungarikum!

 

 

A lamer demok "jaffá"-ja és "ómájgád"-ja. Vulgáris és obszcén, ugyanakkor elragadó és humoros. Egy minimalista programozási teljesítmény zéró design kíséretében. A magyar demoscene dadaizmusa, a mémek őse, maga a képernyőbe oltott pluralizmus és zenei infekció homozigótája.

 
Azt nehéz eldönteni, mi is a FiRG. Egy democsapat? (A városi legenda szerint a GRiF
csapat álneve (Egymás anagrammái a nevek!).) Vannak olyan vélemények, hogy maga a pálcika figura -üres fejjel- a FiRG. Mások szerint egyszerűen csak egy "ócska poén".

Két évvel a feltűnése után, 1997-ben a C64-es platformot is "meghódította" a FiRG
(vagy annak hamisítványa, ugyanis még azt is nehéz eldönteni mi számít igazi
FiRG produkciónak és kik számítanak igazi FiRG tagnak).

 

k97pass.png

 
Az esemény az 1997-es Kernel party-n történt. De nézzük csak sorjában.
Az említett party-n csekély (nulla) volt a C64 demo compon az indulni szándékozok száma (Scenest előtt 4 héttel...). Ezért ad hoc jelleggel megalakult egy kis (fake)csapat, hogy összedobjon egy produkciót amivel megnyerhetik a versenyt (mint egyetlen indulók) és megkíméljék a szervezőket a díjak haza cipelésétől.

Ez a csapat lett a Fract. (Arra nem térek ki miért ezt a nevet választották, de elég egyszerű oka van.) A produkció ami pillanatok alatt kész volt a "Tiltott kód" nevet kapta. Ez az alkotás lett nevezve a versenyre.
 
Eljött a C64 demo compo ideje.  Mindenki (C64 scenerek) meglepetésére a Fract-nak vetélytársa akadt. (Gondolom már ki is találtátok.) A FiRG volt az; egy introval.

Így történhetett, hogy két "fake" produkció "versengett" az első helyért. Természetesen a FiRG lett a győztes, hiszen rengeteg PC-s már csak a poén kedvéért is rá szavazott. A Fract tagjai így is megkapták a díjakat és még olyanoknak is jutott akik csak kibickedtek!
 
Ennek már több mint 15 éve. Azokon kívül akik ott voltak a party-n, más nem nagyon láthatta ezt a "történelmi" művet. (Eddig!) Nyugodtan nézzetek utána, se a CSDb-n, se a Pouet-en nem lehet letölteni. Sőt, a The Digital Dungeon 'wanted-demos' listáján is szerepel, mint keresett anyag. A Teherblog ezennel átnyújtja nektek.
 
Nyugodtan mondhatjuk, hogy ez az "ősterjesztés".  A többi Kernel '97 stuffal együtt megtaláljátok itt:

 

sck97.png

 
Még valami: ha emulátoron (sicc!) vagytok kénytelenek megnézni, állítsátok a SID-et régire (6581)!

Second Reality akusztik

2012.08.10. 19:58

Az idei Árok partyra a SidRip Alliance bővített repertoárral érkezett. A srácok a szokásos dallamok mellett mint a Last Ninja, vagy a Commando olyan alkotásokkal kedveskedtek az egybegyűlteknek, mint a Second Reality zúzós, technóba hajló zenéjének a feldolgozása. Nagyon érdekesen oldották meg a tracker zenék egyik legismertebb alkotásának az átültetését élőzenébe.

 

Second-reality-screen.gif

A Second Reality máig az egyik legnagyobb hatású PC demoscene alkotás. A finn Future Crew akkoriban forradalminak számító realtime 3D effektjei, a fülbemászó zenék, és természetesen az unalomig mantrázott összhang 1993 óta etalon.

A minap felkerült a Youtube-ra egy vágás a koncertből, amolyan hangulatjelentésként. Aki nem volt ott, vagy csak szereti a fenti alkotást, vagy egyszerűen csak újraélné az eseményeket, az kattanjon rá:

 

 

Megrögzött PC fanatikusok a 2nd Reality dallamokat 16:09-től várhatják felcsendülni, de azért jobb ha eszükbe vésik, hogy a Second Reality már egy jó ideje C64 demo is a Smash Design jóvoltából.

A Tehernapló blog szerzői meghívtak téged engem is blogolni. Cargo a legjobbat kereste... ...és megtalálta (gyk.: én vagyok az)!

 

Arra kért írjak egy kis bemutatkozó posztot, hogyan nem teremtettem meg a nemzetközi és a magyarországi C64-es kultúrát. Íme:

Először három éves koromban nem találkoztam Jack Tramiel-el.

 

pmcjt.png

 

Akkor még nem sejtettem, hogy röpke öt év múlva nem találkozom 'Paddle'-vel.

 

wpaddles.gif

 

Természetesen így nem lettem a C64 egyik tervezője. 1987-ben nem került el a nagy találkozás, a C64-el. Ebben az időben Magyarországon fejlesztették az 'Impossible Mission 2' című játékot, aminek a fejlesztésében nem vettem részt.

 

IM_2.jpg

 

A 90-es "tízedforduló" környékén indultak a legendás (sz)ámítástechnikai magazinok, amiknek az alapításában nem vállaltam szerepet. Itt kell megjegyeznem nem én vagyok CoVboy.

 

cov01.png

 

Minden idők (egyik) legjobb C64-es játéka, a Newcomer nem 1993-ban, hanem 1994-ben jelent meg. Tudásommal nem segítettem ezt a remek produkciót.

 

ncbox2.png

 

Joe Forster/STA nem az én hatásomra készítette el a 'Star Commandert', ami forradalmi változásokat hozott a C64 világában. Ha már forradalom. A Chorus nagyszerű, világhírű demoja a 'Revolution' nem nekem köszönheti hatalmas sikerét.

 

revolution_05.png

 

A '90-es évek sikercsapatának, a Reflex-nek nem voltam tagja.

 

rexlex_bugyi.gif 

A máig megrendezésre kerülő, legendás X party-kat nem én szerveztem. Így nem volt közöm a Resource csapat 2001-es X party győzelméhez. A demo, a Soiled Legacy, amivel elhozták az első helyet nem az én jóvoltomból érte el az addigi legnagyobb, magyar C64-es demoscene sikert.

 

soiled_legacy.jpg

 

A 2000-es években a Booze Design nem hívott a soraiba. Lehet, hogy hihetetlen, de igaz; nem nekem köszönheti a Booze Design sikereit. Higgyétek el nem az én nagyszerű teljesítményem eredményezte olyan demok létrejöttét, mint a 'Cycle', a 'Tsunami' vagy a jelenleg legjobbnak számító 'Edge of Disgrace'.

 

eod.png

 

Ez csak töredéke annak a sok jónak, amit nem nekem köszönhet a C64-es társadalom!

Ideje hátszínre lépnem!

hatszin.jpg

süti beállítások módosítása