Firg exclusive - 15 év után világhódító úton a C64 verzió
2012.08.11. 20:41
A Firg hungarikum!
A lamer demok "jaffá"-ja és "ómájgád"-ja. Vulgáris és obszcén, ugyanakkor elragadó és humoros. Egy minimalista programozási teljesítmény zéró design kíséretében. A magyar demoscene dadaizmusa, a mémek őse, maga a képernyőbe oltott pluralizmus és zenei infekció homozigótája.
Azt nehéz eldönteni, mi is a FiRG. Egy democsapat? (A városi legenda szerint a GRiF
csapat álneve (Egymás anagrammái a nevek!).) Vannak olyan vélemények, hogy maga a pálcika figura -üres fejjel- a FiRG. Mások szerint egyszerűen csak egy "ócska poén".
Két évvel a feltűnése után, 1997-ben a C64-es platformot is "meghódította" a FiRG
(vagy annak hamisítványa, ugyanis még azt is nehéz eldönteni mi számít igazi
FiRG produkciónak és kik számítanak igazi FiRG tagnak).
Az esemény az 1997-es Kernel party-n történt. De nézzük csak sorjában.
Az említett party-n csekély (nulla) volt a C64 demo compon az indulni szándékozok száma (Scenest előtt 4 héttel...). Ezért ad hoc jelleggel megalakult egy kis (fake)csapat, hogy összedobjon egy produkciót amivel megnyerhetik a versenyt (mint egyetlen indulók) és megkíméljék a szervezőket a díjak haza cipelésétől.
Ez a csapat lett a Fract. (Arra nem térek ki miért ezt a nevet választották, de elég egyszerű oka van.) A produkció ami pillanatok alatt kész volt a "Tiltott kód" nevet kapta. Ez az alkotás lett nevezve a versenyre.
Eljött a C64 demo compo ideje. Mindenki (C64 scenerek) meglepetésére a Fract-nak vetélytársa akadt. (Gondolom már ki is találtátok.) A FiRG volt az; egy introval.
Így történhetett, hogy két "fake" produkció "versengett" az első helyért. Természetesen a FiRG lett a győztes, hiszen rengeteg PC-s már csak a poén kedvéért is rá szavazott. A Fract tagjai így is megkapták a díjakat és még olyanoknak is jutott akik csak kibickedtek!
Ennek már több mint 15 éve. Azokon kívül akik ott voltak a party-n, más nem nagyon láthatta ezt a "történelmi" művet. (Eddig!) Nyugodtan nézzetek utána, se a CSDb-n, se a Pouet-en nem lehet letölteni. Sőt, a The Digital Dungeon 'wanted-demos' listáján is szerepel, mint keresett anyag. A Teherblog ezennel átnyújtja nektek.
Nyugodtan mondhatjuk, hogy ez az "ősterjesztés". A többi Kernel '97 stuffal együtt megtaláljátok itt:
Még valami: ha emulátoron (sicc!) vagytok kénytelenek megnézni, állítsátok a SID-et régire (6581)!
Second Reality akusztik
2012.08.10. 19:58
Az idei Árok partyra a SidRip Alliance bővített repertoárral érkezett. A srácok a szokásos dallamok mellett mint a Last Ninja, vagy a Commando olyan alkotásokkal kedveskedtek az egybegyűlteknek, mint a Second Reality zúzós, technóba hajló zenéjének a feldolgozása. Nagyon érdekesen oldották meg a tracker zenék egyik legismertebb alkotásának az átültetését élőzenébe.
A Second Reality máig az egyik legnagyobb hatású PC demoscene alkotás. A finn Future Crew akkoriban forradalminak számító realtime 3D effektjei, a fülbemászó zenék, és természetesen az unalomig mantrázott összhang 1993 óta etalon.
A minap felkerült a Youtube-ra egy vágás a koncertből, amolyan hangulatjelentésként. Aki nem volt ott, vagy csak szereti a fenti alkotást, vagy egyszerűen csak újraélné az eseményeket, az kattanjon rá:
Megrögzött PC fanatikusok a 2nd Reality dallamokat 16:09-től várhatják felcsendülni, de azért jobb ha eszükbe vésik, hogy a Second Reality már egy jó ideje C64 demo is a Smash Design jóvoltából.
Hogyan nem lép scene-re CoVboy
2012.08.09. 00:43
A Tehernapló blog szerzői meghívtak téged engem is blogolni. Cargo a legjobbat kereste... ...és megtalálta (gyk.: én vagyok az)!
Arra kért írjak egy kis bemutatkozó posztot, hogyan nem teremtettem meg a nemzetközi és a magyarországi C64-es kultúrát. Íme:
Először három éves koromban nem találkoztam Jack Tramiel-el.
Akkor még nem sejtettem, hogy röpke öt év múlva nem találkozom 'Paddle'-vel.
Természetesen így nem lettem a C64 egyik tervezője. 1987-ben nem került el a nagy találkozás, a C64-el. Ebben az időben Magyarországon fejlesztették az 'Impossible Mission 2' című játékot, aminek a fejlesztésében nem vettem részt.
A 90-es "tízedforduló" környékén indultak a legendás (sz)ámítástechnikai magazinok, amiknek az alapításában nem vállaltam szerepet. Itt kell megjegyeznem nem én vagyok CoVboy.
Minden idők (egyik) legjobb C64-es játéka, a Newcomer nem 1993-ban, hanem 1994-ben jelent meg. Tudásommal nem segítettem ezt a remek produkciót.
Joe Forster/STA nem az én hatásomra készítette el a 'Star Commandert', ami forradalmi változásokat hozott a C64 világában. Ha már forradalom. A Chorus nagyszerű, világhírű demoja a 'Revolution' nem nekem köszönheti hatalmas sikerét.
A '90-es évek sikercsapatának, a Reflex-nek nem voltam tagja.
A máig megrendezésre kerülő, legendás X party-kat nem én szerveztem. Így nem volt közöm a Resource csapat 2001-es X party győzelméhez. A demo, a Soiled Legacy, amivel elhozták az első helyet nem az én jóvoltomból érte el az addigi legnagyobb, magyar C64-es demoscene sikert.
A 2000-es években a Booze Design nem hívott a soraiba. Lehet, hogy hihetetlen, de igaz; nem nekem köszönheti a Booze Design sikereit. Higgyétek el nem az én nagyszerű teljesítményem eredményezte olyan demok létrejöttét, mint a 'Cycle', a 'Tsunami' vagy a jelenleg legjobbnak számító 'Edge of Disgrace'.
Ez csak töredéke annak a sok jónak, amit nem nekem köszönhet a C64-es társadalom!
Ideje hátszínre lépnem!
Utolsó kommentek