Számtechóra a 80-as években
2012.11.15. 01:34
Egyre másra hallani a hazai híradásokban, hogy az informatika fontos eleme a magyar oktatásnak, urambocsá programozást kellene oktatni elemiben. Persze ez mellett a legfrissebb pletyka, hogy csökkenteni fogják a számítástechnika órák számát, szóval valójában nincs koncepció. De ez nem újdonság, egy jó ideje nincs már.
Pedig a hazai informatika oktatás ahogyan indult, nem volt determinálva a sikertelensége.
Amikor én jártam az általános iskola felső tagozataiba, akkor indult az egész. Bár nem volt számítástechnika óra, de fakultatívan, az órák után hetente néhányszor ottmaradhattunk a suliban nyüstölni a C64-eket, Commodore 16-osokat és Plus 4-eket. A tanerővel karöltve ismerkedhettünk a masinákkal.
Az oktatásügy komolyan vette a dolgot, pár év alatt felpörgette az eseményeket. Érdekes, de a mi kis falusi iskolánkat is felszerelték gépekkel, könyvekkel, különböző oktatási segédanyagokkal. A tanárok meg csak belerázódnak, gondolták.
A C64-ek szerepe a korai magyar informatikaoktatásban letagadhatatlan. A Hajnal-Némethy-Czapáry-féle középiskolai matematika könyveknek az utolsó fejezeteiben masszívan C64 BASIC programozás volt. Még 2000 környékén is tanultak ezekből a könyvekből, igaz az érintett, utolsó fejezeteket általában elhagyták a matematika tanárok.
Alább pedig a Szemléltető Oktatás néhány faliplakátja következik, amelyek nagyon frappánsan mutatják be a C64 működését, és a legfontosabb tudnivalókat a számítógépről. Nekem a gépi kódú utasításokról szóló táblázat tetszik a legjobban. Aprólékos és komplex. Szeretem. :)
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Adsr 2012.11.15. 09:37:37
picasaweb.google.com/102363352496953252171/20110923MiIsAzASzamitogep
Gerilgfx 2012.11.16. 12:04:15
Adsr 2012.11.19. 11:31:42
Gerilgfx 2012.11.19. 17:35:10
Gerilgfx 2012.11.19. 17:36:47
a = a + b;
b = a - b;
a = a - b;
rosettif · http://istennyila.hu/ 2012.11.19. 18:58:10
adsr 2012.11.20. 09:16:06
Mellesleg igen is a nagy átlag számára a for és egyéb ciklusok elég idegen dolgok, kell egy-pár óra, mire megértik a működését.
Gerilgfx 2012.11.20. 17:25:19
Gerilgfx 2012.11.20. 17:27:26
Adsr 2012.11.21. 09:13:10
CargoSGR 2012.11.21. 09:59:31
Szerintem is lehetne programozás, de hogy külön tantárgy legyen?! Elõre is elnézést a számtech tanároktól, de ha most se programozás, se szélesebb-mélyebb gép és oprendszer(ek) ismeret, se történelmi áttekintés, akkor azok az órák nem sokat érnek.
Az, hogy ki mivel mire megy: most is szerezhetõ 2-es meg 5-ös minden tárgyból.
CapaC 2012.12.29. 18:06:45
Én is benne vagyok az oktatásban és látom ma mit oktatnak (kéne oktatni) a suliban. Szerintem nem baj ha nem tud buborékkal rendezni a kiscsóka, de megtanulja az alapokat. Windows alatt of korsz mivel 99%-ban azzal fog találkozni és tudja mi az a mappa, meg a fájl, esetleg képes megírni majd az önéletrajzát, neten keresni, programot telepíteni, stb. Ezek nélkül szerintem nincs értelme a programozást elkezdeni. Persze középoktatásban más kell valami kis prog alap is csak hogy ráérezzen az ízére.
Utolsó kommentek