Szégyenfolt, káka, tészta

2012.09.25. 06:50

Létezik vajon a tökéletes demo? Jómagam még nem találkoztam olyan C64-es demoval, amibe ne lehetett volna - legalább egy apróságba - "belekötni". Jelenleg - vitathatatlanul - az 'Edge of Disgrace' a legjobb demo C64-re. Ez azt is jelenti, hogy a legtökéletesebb?
 
Nézzük hol található "csomó a kákán". Az EoD grafikák többségét Jailbird és Dane készítették. Jailbird, a főgrafikus alkotásai önmagukért beszélnek, ezért nem is foglalkozok itt velük. Dane -aki alapvetően zenész- "grafikai munkái" más "tészta". Ezt a "tésztát" bizony nem ő gyurta, csupán a "kifőzésnél jeleskedett"(?).
 fembot_out.png
Az első kép a "Fembot" címet viseli. Egyértelmű "recept"; nyilvánvaló drótolás. Érzékelhető a layer-ek alkalmazása, textúra fill-ezet háttér, effektezett párhuzamos vonalak. Az arányokból látszik; nem "modell"-nek használta az eredeti képet, hanem 1:1-es konverzió. Ez a kép a fejlődése, születése közben nem nagyon látott igazi C64-et...
 kemikal_out.png
A következő képről majdnem ugyanezt lehet elmondani, azzal a különbséggel, hogy ennél ki kellett egészíteni a központi témát, mert az eredeti mű kisebb volt a szükségesnél. Itt is feltűnő, a layer-ek használata. Jól látszik a gázálarcon a füst-szerű effekt. Figyeljük meg ahol a forrás kép széle van, a "Kemikal"-on pont ott van törés. Abban a vonalban (attól balra), kevésbé kiforrott az ábrázolás (fül rész). (Na, vajon miért?) Az alak vállánál ugyanaz; kevesebb szín, durvább eldolgozás. Ezeken a részeken lehet némi "kézimunkát" felfedezni.
 3scren_out.png
A három képernyős "Terminator" a következő. Talán ez az "alkotás" kapta a legtöbb átalakítást. El kellett távolítani az eredeti képről a mechanikus-tartókarokat, egy kis "fodrász melóra" is szükség volt, nem beszélve a "didkó plasztikáról"... Persze nem kétséges, ezen "munkák" elvégzéséhez egyetlen (igazi) C64-nek se volt  semmi köze...    
  
Mielőtt valaki félre érti; nem a technika kihasználása ellen emelek szót. Sőt. A mai lehetőségekkel sokkal egyszerűbb és könnyebb minőségi munkát végezni. Ezekkel a "grafikákkal" se lenne bajom, ha mondjuk a forrásai Dane saját művei. Ha már használja mások munkáit, akkor illik megjelőlni ez eredeti alkotókat, vagy a forrás-anyagot (Erre sehol se találtam utalást.). Azzal se védhető, hogy nem szignózta a "rajzokat", így nem is tulajdonítható neki (forrás!), mert a demonote-ban kreditelve van. Fázisokat nem követelek (Hello L.! -szerk.), de egy kis korrektséget igen...

A bejegyzés trackback címe:

https://tehernaplo.blog.hu/api/trackback/id/tr104800956

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

balcso 2012.09.25. 10:09:04

Azt lehet tudni, hogy az eredeti képek miből/honnan származtak, vagy esetleg nem te gyűjtötted őket a demóból kivett képekkel egymás mellé, hanem valahonnan forrásmegjelölés nélkül átvetted azokat?

hmm, az egyik már megvan: upload.wikimedia.org/wikipedia/en/7/76/The_Sarah_Connor_Chronicles_poster.jpg

balcso 2012.09.25. 10:10:45

@balcso: 'kker a végéről lemaradt a szmájli, így akár komolyan is vehető az előző komment :) :P

Operatív Thetán · http://j.mp/1u0EcWA 2012.09.25. 23:58:58

Dane soha nem az eredeti, kézzel pixelezett műveiről volt híres, szerintem felesleges rugózni rajta (fázisok). Demóba meg különösen elmegy az ilyesmi, és ha a többi nem is annyira közismert, a Terminator-sorozat plakátját a neten nem nagyon lehetett kikerülni. Nem is szokott óvatos lenni, hogy ismeretlen anyag konvertálásával, kis kiigazításával megtévessze a közönséget, emlékezzünk csak erre: noname.c64.org/csdb/release/?id=6498 Vagy a leghíresebb művére, a Riccire: noname.c64.org/csdb/release/?id=19473

Engem inkább az zavar, hogy 1) versenyeken is indul ilyenekkel (azt azért nem kellene), illetve 2) sajnos az tűnik ritkábbnak, aki nem csinálja (tisztelet nekik). Valószínűleg már a régi időkben is trükköztek egyesek, belső toolokkal, a többség számára nem elérhető eszközökkel, bár még könnyebben meg tudták úszni a lebukást.

Ajánlom ezt a hosszú, de tanulságos, pro és kontra jól érvelő threadet az elejétől végéig: noname.c64.org/csdb/forums/?roomid=13&topicid=84365&showallposts=1 (Részben lerántja a leplet a reneszánsz mesterek közismert "drótolásairól" is. Régen olvastam, talán az még nincs is benne, ami a napokban körbement, hogy a mesterek gyakran végeztették a munkájuk kisebb-nagyobb részét "négerekkel", ezt ma már kianalizálják akár szobrok átvilágításával is. Szintén a másik serpenyőben van, hogy ha nem hunynánk szemet a nyúlások felett, kipellengéreznénk mindenkit, ahogy Mermaid tette, már a kutya sem pixelezne.)

Természetesen nekem is hatalmas csalódásokat okoztak a lebukások, amikor először találkoztam demón kívül Vallejo, Sorayama, Royo, Frazetta stb. képekkel utólag, és rádöbbentem, hogy a bálványozott grafikusok nem séróból pixeleztek le ilyen műveket. Ugyanez valamennyire megvolt zenében is, Rob Hubbard életműve például.

CargoSGR 2012.09.26. 07:56:28

@Operatív Thetán:
Szerintem itt nem is a képek, vagy a módszer az, ami sérelmezve van, ha van egyáltalán valami "bántva" az írásban.

Az EoD a legjobb C64 demo. Az írás szerintem annyit mond ki fű alatt, hogy egy demo hasonlóan alapos kivitelezéssel, és erős kóddal jobb lehet, ha grafikai téren több benne az eredeti alkotói munka.

Nekem például a 2011 - Press Space Odyssey pont azért nem jön be, mert az hagyján, hogy hozott anyagból dolgoztak, de össze is keverik benne a filmtémákat (lásd 2001 vs Batman). Ezek mellett persze számos mozzanata nagyon tetszik.

Ezért erőltettem én a Rush esetében a saját alapanyagot, amit 95%-ban sikerült is megoldani.
süti beállítások módosítása