Commando remake C64-re

2014.05.27. 23:52

Igazán frappáns megoldás, hogy a nagy C64-es klasszikust, a Commando-t fogta a Nostagia crackercsapat, és átdolgozta a modern kor kívánalmainak megfelelően. Bár az egyfájlos kivitel helyett utántöltős és cartridge változatot kapott, így valamivel macerásabb lett a játék, de a modern emulátorok többsége simán kezeli, a gyorstöltő meg egyenesen 1541-re szabott.

Érdekes adalék, hogy kapott a feldolgozás pár új zenét, és/vagy hangeffekteket, amik között a játék menüjében a space nyomogatásával lehet szelektálni. Sajnos és persze nyilvánvalóan a belerakott új zenék és hangeffektek nem nagyon tudják megugrani Rob Hubbard nívóját, de ez talán nem is volt cél.

 

Commando_startscreen.jpgAz új kezdőkép

 

A Commando a rengeteg sprite ellenfél, lövedékek és gránátok miatt sajnos elég bugos játék (volt). Az eredeti gámában alapvetően sokat villog, ugrál a kép, és bizony elő-előfordul, hogy az ember azért úszik meg egy-egy skulót, mert akkor éppen szerencsére van a játék beakadásával. Mondjuk olyan is előfordulhat nem egyszer, hogy egyszercsak honnan-honnannem feltűnik előttünk egy kikerülhetetlen lövedék, ami addig láthatatlan volt a spriteszám-maximum miatt. Ennek most vége!

A remakeben egy úgynevezett sprite multiplex technika gondoskodik róla, hogy ne tudjuk egykönnyen megúszni az éles helyzeteket holmi lagzás miatt.

A sprite multiplexelést a 90-es évek elején fejlesztették ki scenerek a C64 grafikus chipjének a lehetőségeit és a megszakításrendszert maximálisan kihasználva. Ezzel a trükkel elérhető, hogy nem 8, hanem jóval több sprite mozgatható a képernyőn. Persze mindenre ez sem elég, és amúgy elég erőforrásigényes móka, de ebben a játékban látványosan sikerült eliminálni a problémákat úgy, hogy az nem ment a sebesség rovására. Ügyes!

 

Commando_newlevel.jpgAz egyik új pálya

 

Az amúgy gyorsan kipörgethető játék plusz 5 pályát kapott, ahol új grafikai elemek mellett lehet rambóskodni, induláskor helikopter dob le minket és szintlépéskor is van egy kis bónusz "loader anim", jó persze valójában nem az, de nevezzük most az egyszerűség kedvéért így.

Sajnos "vájtszeműek" észrevehetik a nem is kis stílusbeli különbséget a régi és az új grafikai elemek között, ami lehetne akár zavaró is, de a rajzok amúgy nem rosszak. Ez csak amolyan nosztalgikus fanyalgás és nem is őszinte. :)

A Commandó újraírva kicsit nehezebb, és nem csak az 5 extra szint miatt, hanem mert mintha az ellenfelek reagálása is javult volna. Nehezebb elsunnyogni, mintha többen is lennének és jobban szórják a gránátokat. Ha meg az ember bevackolja magát kempelni, akkor hajlamosak erőszakosan kifüstölni. Persze ez lehet, hogy csak valamiféle gamer-placebó hatás, de ne legyünk illúziórombolók, volt bőven hibajavítás a kódban, könnyen lehet, hogy fejlődött az "MI" is.

A játék természetesen fut emulátorokon is. Bár Androidon Frodoval nem akart barátkozni az utántöltő, de eredeti vason és Windowson vagy Linuxon VICE alatt emulálva semmi gond nincs vele.

Aztán örökélet nélkül hamar ráeszmél az ember, hogy nem is olyan könnyű játék ez.

Ha letöltenétek : Commando

Szerző: CargoSGR

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tehernaplo.blog.hu/api/trackback/id/tr536221787

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Steveboy624 2014.05.29. 21:46:52

Hurrá! Új cikk! És micsoda cikk!!! A COMMANDO régi nagy kedvencem. Igaz, még nem volt időm kipróbálni ezt az új verziót, de az ötletet fantasztikusnak találom! Örülnék neki, ha régi klasszikusokat leporolnának kicsit, s egy remake keretei között ráncfelvarrást hajtanának végre. Kíváncsi lennék, hogy mik jönnének ki. Bízom benne, hogy a reneszánszát élő C64 okoz még hasonló meglepetéseket a jövőben!